コペンハーゲン市ランデスガーデ学校における「異己」理解・共生授業の実践
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Standard
コペンハーゲン市ランデスガーデ学校における「異己」理解・共生授業の実践. / Roesgaard, Marie Højlund; Morimo, Takeo.
日・中・韓三カ国協働による`異己`理解共生を目ざした国際理解教育のプログラム開発: 研究報告書. ed. / Satoshi Kamata. Japan : 日本国際理解教育学会, 2021. p. 114-126.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - コペンハーゲン市ランデスガーデ学校における「異己」理解・共生授業の実践
AU - Roesgaard, Marie Højlund
AU - Morimo, Takeo
PY - 2021
Y1 - 2021
N2 - Beskrivelse og analyse af en undervisningstime i kulturforståelse og sameksistens. Dette er baseret på materiale udviklet i Japan og er en del af et større projekt, der dækker Japan, Korea og Kina. Danmark er med for at se, om de østasiatiske samfund udviser særlige ligheder eller ikke. Det viser sig, at de danske reaktioner i høj grand ligner de kinesiske, noget der særligt overraskede danskerne selv. Projektet beder børnene om at forholde sig til en bestemt situation, og på baggrund af deres reaktioner taler man om kultur og forskelle, både interne i klassen og mellem lande.
AB - Beskrivelse og analyse af en undervisningstime i kulturforståelse og sameksistens. Dette er baseret på materiale udviklet i Japan og er en del af et større projekt, der dækker Japan, Korea og Kina. Danmark er med for at se, om de østasiatiske samfund udviser særlige ligheder eller ikke. Det viser sig, at de danske reaktioner i høj grand ligner de kinesiske, noget der særligt overraskede danskerne selv. Projektet beder børnene om at forholde sig til en bestemt situation, og på baggrund af deres reaktioner taler man om kultur og forskelle, både interne i klassen og mellem lande.
M3 - Bidrag til bog/antologi
SP - 114
EP - 126
BT - 日・中・韓三カ国協働による`異己`理解共生を目ざした国際理解教育のプログラム開発
A2 - Kamata, Satoshi
PB - 日本国際理解教育学会
CY - Japan
ER -
ID: 292144701