コペンハーゲン市ランデスガーデ学校における「異己」理解・共生授業の実践

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Beskrivelse og analyse af en undervisningstime i kulturforståelse og sameksistens. Dette er baseret på materiale udviklet i Japan og er en del af et større projekt, der dækker Japan, Korea og Kina. Danmark er med for at se, om de østasiatiske samfund udviser særlige ligheder eller ikke. Det viser sig, at de danske reaktioner i høj grand ligner de kinesiske, noget der særligt overraskede danskerne selv. Projektet beder børnene om at forholde sig til en bestemt situation, og på baggrund af deres reaktioner taler man om kultur og forskelle, både interne i klassen og mellem lande.
Translated title of the contributionUndervisningspraksis om gensidig forståelse og sameksistens på Randersgade Skole
Original languageJapanese
Title of host publication日・中・韓三カ国協働による`異己`理解共生を目ざした国際理解教育のプログラム開発 : 研究報告書
EditorsSatoshi Kamata
Number of pages13
Place of PublicationJapan
Publisher日本国際理解教育学会
Publication date2021
Pages114-126
Chapter3
Publication statusPublished - 2021

ID: 292144701